Aké
podmienky musíš spĺňať,

aby si sa
uchádzal do tejto triedy?
1.
Na ZŠ sa
učíš 4 roky nemecký jazyk.
2.
Dosahuješ výborný prospech.
3.
Ideálne je, ak dosiahneš úroveň A2 európskeho referenčného rámca.
4.
Vyhovieš na prijímacích skúškach z nemeckého jazyka (pravdaže aj
zo slovenského jazyka a matematiky).
5.
Učíš sa rád nemecký jazyk a venuješ sa mu takmer každý deň.
6.
Si kreatívny a samostatný.
Čo ti v nemeckej
triede ponúkame?
1.
Nemecký jazyk budeš mať v rozvrhu hodín každý deň.
2.
Zdokonalíš sa v počúvaní, písaní, čítaní a rozprávaní.
3.
Budeš pracovať so zaujímavými učebnicami Blick, ktoré sú síce
náročnejšie, ale obsahujú pekné témy.
4.
Každý týždeň hodinu s nemeckým lektorom, ktorý je veľmi zábavný.
5.
Kreatívne formy vyučovania, rôzne projekty a práce.
6.
Budeš čítať knihy v nemčine.
7.
Účasť
v medzinárodných projektoch a v budúcnosti určite na výmene mládeže.
8.
Vo 4. ročníku urobíš jazykový diplom KMK II. stupňa, ktorý slúži
ako náhrada maturitnej skúšky, tzn. že namiesto piatich maturitných
predmetov budeš v máji maturovať iba zo štyroch.
9.
Výborné učiteľky.
10.
Kým k nám prídeš, tak určite vymyslíme niečo nové.
Je to
skratka, ktorá v nemeckom jazyku znamená
Kultusministerkonferenz
(Konferencia ministrov kultúry),
združuje 16 ministrov kultúry jednotlivých spolkových krajín NSR a je
poverená vykonávaním a udeľovaním nemeckého jazykového diplomu
DSD (Das Deutsche Sprachdiplom).
Nemecký jazykový diplom (Das Deutsche Sprachdiplom, ďalej DSD)
konferencie ministrov kultúry je tu už 25 rokov. Má výnimočné postavenie
medzi jazykovými certifikátmi vďaka svojej úzkej spojitosti so školským
vyučovaním. Ciele DSD sú širšie než ciele iných jazykových skúšok. DSD
totiž zahŕňa pre vyučovanie cudzích jazykov charakteristický
všeobecnovzdelávací prvok obsahujúci poznatky z krajinovedy a literatúry
a rozvíjajúci interkultúrnu kompetenciu. Svojou štvorakou funkciou ako
uznávaný doklad znalostí nemeckého jazyka potrebných pre vysokoškolské
štúdium, pri vstupe do povolania, ako pedagogický nástroj k vytváraniu
moderného vyučovania nemeckého jazyka, ako aj kritérium pre podporu
a ocenenie školám sa DSD stáva príťažlivým cieľom škôl v rámci
vzdelávacích stupňov.
V minulom školskom roku 2004/2005 sa na cestu DSD vydala pilotná skupina
terajšej 2.C triedy, ktorej k trom hodinám nemčiny pribudli dve hodiny
konverzácie týždenne.
V tomto
školskom roku sme sa na základe povolenia ministerstva školstva zaradili
do systému dvanástich Sprachdiplomschulen
(škôl vykonávajúcich jazykový diplom) na Slovensku. Triedou s rozšíreným
vyučovaním nemčiny je 1.G s 29 žiakmi. Táto trieda má upravený učebný
plán, ktorý jej umožňuje vyšší počet hodín nemeckého jazyka.
1.ročník -
4 hodiny + 2 konverzácie
2.ročník -
5 hodín + 2 konverzácie
3.ročník -
7 hodín
4.ročník -
7 hodín
Pracujú
v dvoch diferencovaných skupinách na pokročilej úrovni. Aj keď sú
začiatky ťažké, pretože učebnice Blick, s ktorými pracujeme,
predpokladajú základy jazyka na úrovni A2 európskeho referenčného rámca,
žiaci už teraz dosahujú veľmi dobré výsledky. S týmto tvrdením sa
stotožňuje aj lektor pán Hartmut Hapke,
ktorý pôsobí na Gymnáziu Šrobárova v Košiciach a u nás vyučuje u nás
každé dva týždne v 2.C a 1.G triede.
V budúcom
školskom roku bude v našej škole pôsobiť jeden deň v týždni.
Možnosť
získať jazykový diplom KMK II. stupňa na úrovni C1 majú aj žiaci z iných
tried za predpokladu výborných znalostí z nemeckého jazyka. V tomto
školskom roku získalo tento jazykový diplom päť žiačok, ktoré nemusia
maturovať z nemeckého jazyka, pretože diplom im
nahrádza
maturitnú skúšku z nemeckého jazyka. To
znamená, že v máji budú maturovať len zo štyroch maturitných predmetov.
Mgr. Ľudmila Sušková
TEST na prijímacích
skúškach
pre školský rok 2005/2006
www.aiglon.ch
|