Príklad č.4:
     Zostrojte rez kocky A-H rovinou XYZ, kde X Î AE, Y Î CG a bod Z leží na priamke určenej bodmi BC

Príklad.5
Príklad.5
  Riešenie:
  1. Priamka ZY leží rovine BCG a zároveň patrí hľadanej rovine.
  2. Priesečníkom priamky ZY a strany BF je prvý hľadaný bod rezu S.
  3. Rovina steny ABF s rovinou steny DCG sú rovnobežné, preto aj úsečka XS s priamkou, ktorá prechádza bodom Y bude rovnobežná.
  4. Hľadaným rezom je útvar XSYT.


Poznámka:
Slovné riešenie platí iba pre konkrétne umiestnenie bodov v kocke. Interaktívny model však poskytuje všeobencné grafické riešenie, kde môžeme ten ktorý bod posunúť. Body, s ktorými je možno "hýbať" -X- -Y- -Z- sú zvýraznené hrubšie. Pomocou bodu -A- možno kocku otáčať.