Prijímacie skúšky

KRITÉRIA
prijímacích skúšok a termíny konania prijímacích skúšok
do 1. ročníka na školský rok 2003/2004
v Gymnáziu Pavla Horova Michalovce

V zmysle §4 ods. 1 vyhlášky MŠ SR č. 145/1996 Zb. o prijímaní na štúdium na stredných školách v znení neskorších predpisov riaditeľ Gymnázia Pavla Horova, Masarykova 1, Michalovce po prerokovaní v pedagogickej rade školy, po vyjadrení rady školy a so súhlasom zriaďovateľa určuje, že do tried 1. ročníka na školský rok 2003/2004 bude možno prijať 200 žiakov.

Zároveň určuje termíny prijímacích skúšok v súlade s usmernením MŠ SR č. 2085/2002 - sekr. takto:

  1. termín - 5. mája 2003 (pondelok)
  2. termín - 9. mája 2003 (piatok)

V zmysle §4 ods. 2 vyhlášky MŠ SR č. 145/1996 Zb. o prijímaní na štúdium na stredných školách v znení neskorších predpisov riaditeľ Gymnázia P. Horova, Masarykova 1, Michalovce určuje písomnú formu prijímacej skúšky z predmetu slovenský jazyk a písomnú formu skúšky z predmetu matematika.

Obsahom prijímacích skúšok bude overenie vedomostí uchádzačov z učiva slovenského jazyka a literatúry 1. - 9. roč. ZŠ a overenie vedomostí uchádzačov z učiva matematiky 1. - 9. ročník ZŠ v rozsahu stanovenom učebnými osnovami a štandardami oboch predmetov pre ZŠ.

Jednotné kritéria na úspešné vykonanie skúšky pre obidva termíny:

  1. Skúšku zo slovenského jazyka vykoná žiak úspešne ak získa najmenej 31 % možných bodov v skúške zo slovenského jazyka.
  2. Skúšku z matematiky vykoná žiak úspešne ak získa najmenej 31 % možných bodov v skúške z matematiky.
  3. Žiak, ktorý získa najviac 30 % z možných bodov v skúške zo slovenského jazyka alebo získa najviac 30 % z možných bodov v skúške z matematiky, v prijímacej skúške nevyhovie.

Jednotné kritéria prijatia pre oba termíny prijímacieho konania:

  1. Prijatí budú tí žiaci, ktorí sa po vyhodnotení skúšok v oboch termínoch umiestnia do 200. miesta vrátane, ak úspešne vykonajú skúšku zo slovenského jazyka a matematiky. Do tohto počtu sú zahrnutí aj žiaci prijatí bez skúšok.
  2. O poradí uchádzačov rozhoduje počet bodov, čo je súčet bodov za obidve skúšky a bonifikácie za prospech na ZŠ.
    1. výsledný súčet bodov zo slovenského jazyka je percentuálnym vyjadrením úspešnosti uchádzača v skúške zo slovenského jazyka
    2. výsledný súčet bodov z matematiky je v percentuálnom vyjadrení úspešnosti uchádzača v skúške z matematiky.
    3. prospech zo ZŠ je priemerný prospech za 8. ročník a 1. polrok 9. ročníka. Do toho sa zaratáva len 1 cudzí jazyk a to ten, z ktorého má žiak lepšie známky a nerátajú sa známky z tzv. výchov.
  3. Bonifikácia za prospech na ZŠ:
          	1.0  -          15 bodov
    	1.01 - 1.15 	12 bodov
    	1.16 - 1.30	9 bodov
    	1.31 - 1.45	6 bodov
    	1.46 - 1.60	3 body
    	1.61 alebo viac	0 bodov	
    
  4. V prípade rovností bodov na 200. mieste budú mať prednosť pre prijatie tí žiaci, ktorí:
    1. majú zníženú pracovnú schopnosť
    2. majú lepší prospech na ZŠ (viď bod 3c týchto kritérií)
    3. sú reprezentantmi okresu, mesta a školy vo vedomostných umeleckých a športových súťažiach
    4. majú lepší priemer známok z predmetov slovenského jazyka a matematika za 8. ročník a 1. polrok 9. ročníka.

Bez prijímacej skúšky budú do 1. ročníka v šk. roku 2003/2004 prijatí žiaci, ktorí:

  1. sú ako žiaci 9. ročníka víťazmi okresného kola v okrese Michalovce v olympiádach z matematiky, fyziky, chémie, biológie, geografie, zo slovenského jazyka, francúzskeho jazyka, anglického jazyka, nemeckého jazyka alebo ruského jazyka
  2. ako žiaci 9. ročníka skončili na 2. mieste alebo na 3. mieste v okresnom kole v okrese Michalovce v olympiádach z matematiky, fyziky, chémie alebo slovenského jazyka
  3. v prípade, že sa na prvých troch miestach o okresnom kole v okrese Michalovce v olympiádach z matematiky alebo chémie alebo fyziky alebo slovenského jazyka umiestnilo viac ako 5 žiakov, bez prijímacích skúšok budú z týchto olympiád prijatí iba žiaci, ktorí sa umiestnili na 1. mieste
  4. sú ako žiaci 9. ročníka víťazmi okresného kola v iných okresoch ako Michalovce z matematiky alebo slovenského jazyka
  5. ako žiaci 8. alebo 9. ročníka získali v krajskom kole niektorej z olympiád uvedených v bode 1. niektoré z prvých troch miest
  6. ako žiaci 7. alebo 8. alebo 9. ročníka boli majstri Slovenska alebo reprezentantmi Slovenska v športových disciplínách (odvetviach) a ich celkový prospech v 8. a 9. ročníku nie je horší ako 1.50

V Michalovciach 14. januára 2003Viliam Záhorčák
riaditeľ školy

DOPLNOK
ku kritériám prijímacích skúšok do 1. ročníka na šk. rok 2003/2004 v Gymnázium Pavla Horova Michalovce

Vzhľadom na nejasnosti súvisiace s počtom študijných odborov na Gymnáziu Pavla Horova, ktoré sa objavili vo verejnosti až po zverejnení Kritérií prijímacích skúšok do 1. ročníka na školský rok 2003/2004 v Gymnáziu Pavla Horova Michalovce, vydáva riaditeľ školy na návrh prijímacej komisie a po prerokovaní s pedagogickou radou školy tento doplnok, ktorý bližšie špecifikuje proces prijímania do jednotlivých tried.

Za úvodný odsek Kritérií, v ktorom sa hovorí o počte žiakov, ktorých bude možno prijať, sa pridávajú vety:

Do piatich tried študijného odboru 79025 - gymnázia, ktoré budú označené ako l.B, l.C, l.D, l.E a l.F bude prijatých spolu 166 žiakov t. j. po 33 resp. 34 žiakov do jednej triedy. Do zamerania 79025 05 - informatika, ktorá bude označená ako 1.A, bude prijatých 34 žiakov.

Časť Jednotné kritéria prijatia pre oba termíny prijímacieho konania sa dopíňa o body l.b) a l.c), ktoré znejú:

l.b) Do triedy 79025 05 - informatika sa osobitne prijímacie skúšky nerobia.
l.c) Do triedy so zameraním 79025 05 - informatika budú zaradení uchádzači ktorí v prijímacom konaní získali čo najväčší počet bodov a ich zákonný zástupca pri ich zápise prejaví záujem o štúdium v tejto triede.

Pôvodný bod 1. Jednotných kritérií prijatia pre oba termíny prijímacieho konania sa označuje ako bod l.a), ostatné body ostávajú nezmenené

V Michalovciach 2. februára 2003Viliam Záhorčák
riaditeľ školy

Vyjadrenie MŠ SR
k voľbe zameraní na Gymnáziu Pavla Horova


Zadania testov na prijímacích skúškach na škol. rok 2002/2003

SLOVENSKÝ JAZYK

MATEMATIKA