Názov vzdelávacej aktivity: NEMČINA PRE POKROČILÝCH– II. stupeň ZŠ I.trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - prehĺbiť a rozšíriť vedomosti z nemeckého jazyka získané v prvých dvoch kurzoch pre začiatočníkov - rozvíjať zručnosti (čítanie, písanie, počúvanie, hovorenie) - naučiť žiakov viesť dialógy, reagovať v nemeckom jazyku, pýtať sa, poprosiť o niečo, objednať si jedlo a pod. - viesť žiakov k prehĺbeniu vedomostí z cudzieho jazyka hravou a zábavnou formou - získať schopnosť vyjadriť sa k téme: šport, kultúra, hudba, priateľstvo, bývanie, sviatky - naučiť žiakov vyjadriť v cudzom jazyku svoje sny, túžby, želania a to písomnou i ústnou formou - aktívne sa podieľať na riešení problémov - porovnať život v nemecky hovoriacich krajinách a u nás Cieľová skupina: - žiaci 2. stupňa ZŠ so základnými vedomosťami z nemeckého jazyka - žiaci ZŠ, ktorí absolvovali prvé tri kurzy pre začiatočníkov ZŠ Požadované vstupné vzdelanie: - základné vedomosti z nemeckého jazyka na úrovni kurzu Nemčina pre začiatočníkov – II. st. ZŠ III. Profil absolventa: - absolvent je na dobrej úrovni, čo sa týka vedomostí, je schopný využiť svoje vedomosti a zručnosti, používa ich v písomných a ústnych prejavoch, dokáže viesť dialógy na bežné témy , má dostatočné informácie o Slovensku a nemecky hovoriacich krajinách, vie pracovať s rôznymi typmi úloh. Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurzy budú vedené ako dvojhodinové stretnutia dvakrát týždenne Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 54 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Gabriele Kopp, Konstance Frölich: Pingpong Neu
|
||||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: NEMČINA PRE POKROČILÝCH – II. stupeň ZŠ II. trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - získať zručnosti potrebné na používanie jazyka, ktoré im umožní uspokojiť ich potreby komunikácie - získať schopnosť dohovoriť sa s mladými ľuďmi aj z iných nemecky hovoriacich krajín - dokázať sa plynulejšie vyjadrovať v bežných životných situáciách - prehĺbiť a rozšíriť si slovnú zásobu o témy: domáce zvieratá, životné prostredie, výzor človeka, technika budúcnosti, počítače, masovokomunikačné prostriedky - zdokonaliť si jazykové znalosti, obohatiť ich o náročnejšie gramatické javy, aké sú trpný rod, podmieňovací spôsob, vedľajšie vety s „um... zu“ a s „zu“, vzťažné vety - získať zručnosti v oblasti písania (list, korešpondencia, esej, žiadosti, sťažnosti, reklamácie) - naďalej sa cvičiť v aktivitách: čítanie, písanie, počúvanie, hovorenie - využiť výdobytky vedy a techniky (mobil, počítače, internet) na kontakt s mladými ľuďmi z celého sveta Cieľová skupina: - absolventi prvých štyroch kurzov - žiaci ZŠ s dobrou znalosťou nemeckého jazyka Požadované vstupné vzdelanie: - ovládanie nemeckého jazyka na úrovni kurzu Nemčina pre začiatočníkov – II. st. ZŠ IV. Profil absolventa: -absolvent je na dobrej úrovni, čo sa týka vedomostí, je schopný využiť svoje vedomosti a zručnosti, používa ich v písomných a ústnych prejavoch, dokáže viesť dialógy na bežné témy , má dostatočné informácie o Slovensku a nemecky hovoriacich krajinách, vie pracovať s rôznymi typmi úloh. -rozšíri si slovnú zásobu o nové, aktuálne témy (počítače, ochrana životného prostredia, veda a technika) Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurzy budú vedené ako dvojhodinové stretnutia dvakrát týždenne Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 54 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Gabriele Kopp, Konstance Frölich: Pingpong Neu
|
||||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: NEMČINA PRE POKROČILÝCH – II. stupeň ZŠ III.trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - získať zručnosti potrebné na používanie jazyka, ktoré im umožní uspokojiť ich potreby komunikácie - získať schopnosť dohovoriť sa s mladými ľuďmi aj z iných nemecky hovoriacich krajín - dokázať sa plynulejšie vyjadrovať v bežných životných situáciách - prehĺbiť a rozšíriť si slovnú zásobu o témy: domáce zvieratá, životné prostredie, výzor človeka, technika budúcnosti, počítače, masovokomunikačné prostriedky - zdokonaliť si jazykové znalosti, obohatiť ich o náročnejšie gramatické javy, aké sú trpný rod, podmieňovací spôsob, vedľajšie vety s „um... zu“ a s „zu“, vzťažné vety - získať zručnosti v oblasti písania (list, korešpondencia, esej, žiadosti, sťažnosti, reklamácie) - naďalej sa cvičiť v aktivitách: čítanie, písanie, počúvanie, hovorenie - využiť výdobytky vedy a techniky (mobil, počítače, internet) na kontakt s mladými ľuďmi z celého sveta Cieľová skupina: - absolventi prvých piatich kurzov - žiaci ZŠ s dobrou znalosťou nemeckého jazyka Požadované vstupné vzdelanie: - ovládanie nemeckého jazyka na úrovni kurzu Nemčina pre začiatočníkov – II. st. ZŠ V. Profil absolventa: - absolvent je na dobrej úrovni, čo sa týka vedomostí, je schopný využiť svoje vedomosti a zručnosti, používa ich v písomných a ústnych prejavoch, dokáže viesť dialógy na bežné témy , má dostatočné informácie o Slovensku a nemecky hovoriacich krajinách, vie pracovať s rôznymi typmi úloh. - rozšíri si slovnú zásobu o nové, aktuálne témy (počítače, ochrana životného prostredia, veda a technika) Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurzy budú vedené ako dvojhodinové stretnutia dvakrát týždenne Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 54 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Gabriele Kopp, Konstance Frölich: Pingpong Neu
|
||||||||||||||||||||||
© Mgr. Alexandra Gubíková a Mgr. Mária Ďuríková PK NEJ |