Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti I. (trimester) Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný Cieľ vzdelávacej aktivity: - rozvíjať predstavivosť - učiť sa správne vyslovovať - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu - naučiť sa pracovať v skupinách - samostatnosť žiakov v komunikácii - motivovať formou hry - mať radosť z učenia nemčiny - porozumieť počutému textu Cieľová skupina: - deti vo veku 7-10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: - znalosť latinského písma, prípadne absolvovanie kurzov Nemčina hrou pre deti – prvý kontakt I.-IV. Profil absolventa: - absolvent je schopný jednoducho komunikovať, ovláda rozličné rýmy, piesne, riekanky a pod. - absolvent sa vie pozdraviť, predstaviť sa, rozlúčiť sa, vie počítať do 20, je schopný pomenovať predmety, činnosti, farby, školské potreby, stručne rozprávať o rodine - absolvent vie pomenovať časti tela - tvorí jednoduché dialógy - pozná už pojmy jesť, piť, hlad, smäd Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t.z. na 2 vyučovacie hodiny Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 1
|
||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti II. (trimester) Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný a dištančný kurz Cieľ vzdelávacej aktivity: - správne vyslovovať - viesť dialóg - pracovať v skupinách - počas hry zabudnúť na to, že sa učí - rozumieť počutému a čítanému textu - učiť sa komunikovať jednoducho pomocou rýmov, piesní, rytmických textov - porozumieť počutému textu - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu Cieľová skupina: - deti vo veku 7 až 10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: - aspoň malé základy nemčiny, prípadne absolvovanie kurzu Nemčina pre deti I. Profil absolventa: - absolvent komunikuje jednoduchou formou, ovláda rozličné piesne, riekanky, hry - absolvent opíše oblečenie, pozná pokyny na oblečenie, vyzlečenie a pod.; vymenuje vlastnosti osôb, vie jednoducho opísať predmety a činnosti; vymenuje zvieratá - absolvent dokáže jednoducho porozprávať rozprávku, porozprávať o ročných obdobiach a sviatkoch Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t.z. na 2 vyučovacie hodiny
Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 1
|
||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti III. (trimester) Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný kurz Cieľ vzdelávacej aktivity: - rozvíjať zručnosti (počúvanie, ćítanie, písanie, hovorenie) - osvojovať si nenásilnou formou gramatické javy a správne ich pouźívať na svojom písomnom i ústnom prejave - rozvíjať predstavivosť pomocou dramatizácie rozprávok - viesť k zodpovednosti a k radosti z dosiahnutých výsledkov - rozvíjať schopnosť prezentovať sa - porozumieť počutému textu - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu Cieľová skupina: -deti vo veku 7-10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: -vedomosti na základe učebnice Tamburin 1, prípadne absolvovanie kurzu Nemčina pre deti 2 Profil absolventa: -absolvent tohto kurzu pozná časové údaje, dni v týždni, vie počítať do 100, rozprávať o tom, čo robí vo voľnom čase -absolvent si vie zaželať, čo chce k narodeninám, pozná mesiace, radové číslovky, je schopný opísať rozvrh hodín, vyučovacie predmety, ...... Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t. z. na 2 vyučovacie hodiny Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 2
|
||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti IV. (trimester) Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný kurz Cieľ vzdelávacej aktivity: - rozvíjať zručnosti (počúvanie, čítanie, písanie, hovorenie) - osvojovať si nenásilnou formou gramatické javy a správne ich používať na svojom písomnom i ústnom prejave - rozvíjať predstavivosť pomocou dramatizácie rozprávok - viesť k zodpovednosti a k radosti z dosiahnutých výsledkov - rozvíjať schopnosť prezentovať sa - porozumieť počutému textu - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu Cieľová skupina: - deti vo veku 7 – 10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: - mierne pokročilí - absolvovanie kurzu Nemčina pre deti III. Profil absolventa: - absolvent jednoduchou formou rozpráva o starostlivosti o psa, vie vymenovať domáce zvieratá, časti tiel zvierat, vie sa dohovoriť na schôdzke - absolvent je schopný vyjadriť súhlas i odmietnutie, porozpráva o tom, čo robí vo svojom voľnom čase s väčšou slovnou zásobou - absolvent dokáže opísať počasie, povolanie, získa lepšiu slovnú zásobu k témam ročné obdobia a sviatky Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t.z. na 2 vyučovacie hodiny Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 2
|
||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti V. (trimester) Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný kurz Cieľ vzdelávacej aktivity: - rozvíjať zručnosti (počúvanie, čítanie, písanie, hovorenie) - osvojovať si nenásilnou formou gramatické javy a správne ich používať na svojom písomnom i ústnom prejave - rozvíjať predstavivosť pomocou dramatizácie rozprávok - viesť k zodpovednosti a k radosti z dosiahnutých výsledkov - rozvíjať schopnosť prezentovať sa - porozumieť počutému textu - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu Cieľová skupina: Deti vo veku 7-10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: Vedomosti na základe knihy Tamburin 2, prípadne absolvovanie kurzu Nemčina pre deti IV. Profil absolventa: Absolvent kurzu vie rozprávať o tom, čo robí cez prázdniny, o zvieratách v zoo, vie opísať obrázok, a vymyslieť k nemu krátky príbeh, je schopný opísať osoby, počítať do 1000. Je schopný opísať činnosti na jarmoku, osvojí si názvy miest, rozpráva o pozoruhodnostiach. Orientuje sa v slovnej zásobe týkajúcej sa tém: potraviny, obchod, budovy v meste, orientácia v meste, televízny program, televízne vysielanie. Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t. z. na 2 vyučovacie hodiny Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 3
|
||||||||||||||||||||
Názov vzdelávacej aktivity: Nemčina pre deti VI. trimester Organizačná forma vzdelávacej aktivity: prezenčný kurz Cieľ vzdelávacej aktivity: -dramatizovať text - rozvíjať zručnosti (počúvanie, čítanie, písanie, hovorenie) - osvojovať si nenásilnou formou gramatické javy a správne ich používať na svojom písomnom i ústnom prejave - rozvíjať predstavivosť pomocou dramatizácie rozprávok - viesť k zodpovednosti a k radosti z dosiahnutých výsledkov - rozvíjať schopnosť prezentovať sa - porozumieť počutému textu - komunikovať s použitím jednoduchých prostriedkov - jednoducho a stručne opísať obrázok - osvojovať si slovnú zásobu Cieľová skupina: - deti vo veku 7-10 rokov Požadované vstupné vzdelanie: - absolvovanie kurzu Nemčina pre deti 5, prípadne pokročilé vedomosti z nemčiny Profil absolventa: - absolvent chápe báseň, vie ju rozobrať, vie dramatizovať text, dokáže hovoriť o medzinárodných jedlách, o zariadení bytu, o ochrane prírody a znečistení prírody, ... - absolvent je schopný zostaviť fantastické príbehy Metódy výučby: Výučba v tomto kurze prebieha podľa princípov komunikatívnej didaktiky so zohľadnením všetkých sociálnych foriem (skupinová práca, práca v pléne, vo dvojiciach, s obrazovým materiálom, projektová práca,..). - kurz bude vedený ako hodinové stretnutia trikrát týždenne / počet hodín v týždni sa dá upraviť formou dohody smerom dole, t. z. na 2 vyučovacie hodiny Forma záverečnej skúšky: Záverečný test pozostáva z písomnej a ústnej časti. Celkový rozsah vzdelávacej aktivity: 48 vyučovacích hodín Učebný plán:
Študijná literatúra: Siegfried Brittner, Gabriele Kopp, Josef Alberti : Tamburin 3 © Mgr. Alexandra Gubíková a Mgr. Mária Ďuríková PK NEJ |