Metóda paint má ako parameter objekt Graphics: | Public void paint(Graphics g) { //zobrazenie reťazca g.drawString (" AHOJ JAVA! ",5,10); } |
Posunutie počiatku súradnicovej sústavy do bodu(x,y): | translate (int x, int y) |
Identifikátor farby Popis
black | čierna
| blue | modrá
| cyan | svetlo modrá
| green | zelená
| magenta | svetlo purpurová
| pink | ružová
| |
Nastavenie aktuálnej preddefinovanej farby:
{ g.setColor(Color.orange); d.drawString("Oranžová farba",10,10); } |
Vytvárania vlastnej farby zadaním 3 hodnôt(Red, Green, Blue):
{ Color c = new Color(255, 0, 0); g.setColor(c); d.drawString("Červená farba",10,10); } |
Farby v applete: | Zdrojový kód appletu: |
import java.applet.*; import java.awt.*; public class Farby extends Applet { public void paint(Graphics g) { g.setColor(Color.yellow); g.drawString(" Zlta JAVA", 5, 30); g.setColor(Color.blue); g.drawString(" Modra JAVA", 5, 60); g.setColor(Color.green); g.drawString(" Zelena JAVA", 5, 90); g.setColor(Color.magenta); g.drawString(" Fialova JAVA", 5, 120); Color f = new Color (250, 0, 150); g.setColor(f); g.drawString(" Moja farba", 15, 150); } } |
čiara | obdĺžnik | vyplnený obdĺžnik | zaoblený obdĺžnik | zaoblený vyplnený obdĺžnik | ovál | vyplnený ovál |
Grafické objekty v applete: |
tohto appletu |
Pozadie sa nastaví v inicializácii appletu: |
|
Príklad tagu s parametrom pozadie | <APPLET CODE=....class WIDTH=300 HEIGHT=100> < PARAM NAME= pozadie VALUE="FFCFCF"> < /APPLET> |
Príklad appletu, ktorý preberá parameter pozadie | public void init () { String arg = getParameter("pozadie"); int bgColorVal = Integer.valueOf(arg, 16).intValue(); setBackground (new Color(bgColorVal)); } |
Načítanie sa robí metódou getImage v tvare:
Kreslenie obrázka sa robí metódou drawImage v tvare:
|
Applet s obrázkom: | Zdrojový kód appletu: |
import java.applet.*; import java.awt.*; public class obrazok extends java.applet.Applet { Image obr; public void init () { setBackground(Color.white); obr = getImage(getCodeBase(),"notrdam.gif"); } public void paint( Graphics g) { g.drawImage(obr,20,20, this); } } |