Rendering je spracovanie všetkých informácií o objekte, ktorého výsledkom je konečné zobrazenie scény z požadovaného uhlu pohľadu. Od typu renderingu závisí vo veľkej miere konečná kvalita zobrazenia objektu. Medzi základné typy renderovania patria:
- Flat - označované aj ako konštantné (Constant), najjednoduchšia a výpočtovo najmenej náročná metóda - každému polygónu je priradená jedna konkrétna farba ktorá závisí od polohy polygóny vzhľadom na zdroje svetla. Je to najmenej kvalitná a najrýchlejšia metóda pri renderovaní. Pri zložitejších telesách sú pomerne ostro viditeľné prechody medzi jednotlivými polygónmi, preto sa nepoužíva pri ich tvorbe.
- Gourard - zložitejší spôsob renderovania - tvorí prechody farieb pozdĺž hrán jednotlivých polygónov objektu. Je samozrejme kvalitnejší a teda náročnejší na výpočty. Ide o tzv. interpoláciu farieb - farebný odtieň sa vypočítava na základe hraničných bodov plochy a priraďuje farbu po jednotlivých riadkoch polygónu. Táto metóda zabezpečuje plynulé tieňovanie krivých povrchov tak, že nie je viditeľné delenie plochy na polygóny tak ako pri Flat spôsobe.
- Phong - zložitejšia forma Gourard renderovania - Phong tvorí prechody farieb podľa farieb všetkých bodov polygónu - rozloží ho na pixely (Pixel) (tzv. interpolácia normály) a každému priradí farebný odtieň. Opäť je náročnejší na výpočty a preto je zatiaľ menej používaný ako Gourard.
- Raytrace - najdokonalejší spôsob renderovania - výpočtovo je tak náročný, že sa napr. v poč. hrách nepoužíva. Pre každý bod objektu sa prepočítava odraz a lom svetla ako pri skutočnom svetle.
|