Mikojan-Gurievič MiG-19 "Farmer"


Mig-19 bolo prvým nadzvukovým lietadlom v Európe, ak nie aj na svete, zaradeným do výzbroje. Najprv bolo vo vývoji označenie SM, prototyp vzlietol už ako I-350. Po prvý raz to bolo pravdepodobne v októbri 1952. Pre typ Mig-17F bol vybraný motor AM-5F s ťahom 29.82 kN. Asi po 2500 lietadlách sa výroba v roku 1959 zastavyla. Najdôležitejším typom bol Mig-19 vo verziách: Mig-19S s plávajúcou výškovou plochou a prepracovaným pohonom; Mig-19PF (neskôr Mig-19SF) s palubným rádiolokátorom Izumrud a prúdovými motormi RD-9BF s ťahom 32.37 kN a Mig-19PM s vyhľadávacím rádiolokátorom systému Scan-Odd, vyzbrojený raketami AA-1 Alkali typu Vzduch-vzduch.

Technycké údaje: Mikojan-Gurievič Mig-19S "Farmer", jednomiestne stíhacie a stíhacie bombardovacie lietadlo
Rozpätie: 9.20 m
Dľžka: 12.60 m
Pohon: dva prúdové motory Tumanskij RD-9B, so statickým ťahom po 31.88 kN
Výzbroj: jeden kanón kalibru 37 mm a dva kanóny 23 mm, ako aj do 500 kg vonkajšej záťaže
Max. vzletová hmotnosť: 9100 kg (Mig-19S)
Max. rýchlosť: M=1.36 vo výške 11000m (Mig-19SF)
Dolet: 1350 km